6 грудня Міністр фінансів Олександр Данилюк, радник міністра Яна Бугрімова, інші представники Міністерства фінансів та Державної фіскальної служби провели зустріч з представниками бізнесу та експертами щодо змін у роботі системи ризиків з ПДВ, що будуть спрямовані на вирішення викликів, що постали перед бізнесом через прогалини в імплементації системи та її дизайні.
«Система моніторингу ризиків з ПДВ була запроваджена для ліквідації схем та розкрадання бюджету через фейковий ПДВ. Вона також є невід’ємною частиною процесу автоматичного відшкодування ПДВ бізнесу. Водночас система дійсно блокує певну кількість податкових накладних реального сектору. Це створює серйозні виклики в роботі бізнесу. Блокування роботи чесних підприємств через прогалини в імплементації системи ризиків з ПДВ є неприпустимим», – зазначив Міністр фінансів Олександр Данилюк на зустрічі.
Робоча група при Мінфіні зробила аналіз компаній, чиї податкові накладні були призупинені, та виокремила п’ять наявних сценаріїв можливих змін до роботи системи ризиків з ПДВ для вирішення викликів, що постають перед бізнесом. Деякі з цих рішень були раніше запропоновані народними депутатами або експертами.
Нагадаємо, раніше Мінфін спільно з ДФС вже запровадив наступні кроки для вирішення прогалин у роботі системи:
1) Затверджено зміни до наказів, що:
усунули проблеми аграрного сектору шляхом автоматичної реєстрації технологічних карт підприємств;
усунули можливі проблеми сумлінних платників, чиє податкове навантаження перевищує 2%, шляхом автоматичної реєстрації технологічних карт підприємств;
реалізували можливість подання технологічних карт платниками до зупинення реєстрації накладних для попередження зупинок у майбутньому;
внесли зміни до критеріїв, що унеможливлюють схеми з викривленням показників ризикового складу та схеми з використанням розрахунків коригувань та пільгових операцій та попереджують формування фіктивного ПДВ.
2) Подано законопроект №7240, що передбачає запровадження принципу “мовчазної згоди” – податкова накладна автоматично реєструється у разі порушення 5-денного терміну розгляду заяв платників;
3) Збільшена чисельність Центрального апарату ДФС на 150 людей для оперативної обробки запитів та розгляду скарг щодо призупинення накладних;
4) Ініційовані перевірки щодо можливих зловживань, скоєних посадовими особами ДФС, що призвели до формування фіктивного ПДВ.